2015. január 24., szombat

Édesköményleves - KONYHA


Mivel a hétvégi programunk ugrott az időjárás miatt, itthon ragadván, egész délelőtt főzőcskéztem.
Már egész régóta szerettem volna megkóstolni az édesköményt, de mivel azt sem tudtam milyen íze van, féltem hogy ha rossz receptet választok egy életre elrontom az első találkozást.
Aztán tegnap a Lidl-ben megláttam, és úgy gondoltam egy életem egy halálom, kipróbálom!
Gondoltam egy levessel nem lehet nagyot hibázni, így krémleves lett belőle.
Nem bántam meg, nagyon jó lett! És az édesköménynek olyan íze van, mint egy negro ízű karalábénak. :D Kicsit ánizsos ízű.

Hozzávalók:
  • 2 db édeskömény
  • 3 közepes krumpli
  • kb. egy evőkanál vaj, és egy kis olívaolaj
  • 1-1,5 dl tejszín
  • só, bors
  • húsleves alaplé
Elkészítés:

Édesköményeket megmostam, kettévágtam, kivágtam a torzsát, majd felkockáztam. A krumplikkal ugyanígy tettem.
A vaj és az olívaolaj keverékén, fedő alatt megpároltam a zöldségeket, és felöntöttem húsleves alaplével. Addig főztem, míg a kömény és a krumpli meg nem puhult, közben sóztam, borsoztam.
Miután megfőttek, botmixerrel összeturmixoltam, de egy-két nagyobb darabot meghagytam.
Végül hozzáadtam a tejszínt is.
Pirított kennyérkockával tálaltam.









Nagyon finom, érdemes kipróbálni! Egyszerű, laktató leves.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése