2014. július 12., szombat

Hurrá, sikerült! - KONYHA


A sztori:

Friss párkapcsolatban élek, és a kezdetek óta szeretném megmutatni Attilának, hogy milyen jól is főzök én!

Persze amikor nagyon jót, és jól akarom csinálni, akkor hiába a több éves rutin, semmi sem úgy sikerül! Borzasztó! A meggyszósz túl híg lett, a folyós pite megégett, a meggyes süti szintén, és még sorolhatnám!
Az elején még rá tudtam fogni a sütőre, ami még új és nem ismerem, de a sokadik alkalommal már ez sem túl hihető! :D
Oda jutottam hogy már egy sima kávét sem tudtam lefőzni! Pedig én tényleg jól főzök! Tényleg! :D
De ma megtört az átok, és végre valahára sikerült egy olyat alkotnom, amivel elégedett vagyok! :D


Görög húsos rakott tészta:

A recept a Nők lapjából származik, de pár dolgot megváltoztattam rajta!


Hozzávalók 4 személyre:

30 dkg csőtészta, 3 ek. olíva olaj, 1 fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 30 dkg darált sertéshús, só, bors, 40 dkg hámozott, kockázott paradicsom (1 konzerv), 1 kk. szárított oregánó, 1 dl száraz fehérbor, 5 dkg vaj, 2 kanál liszt, 4 dl tej, 10 dkg gomolya sajt.

A raguhoz egy serpenyőben felhevítjük az olajat, hozzáadjuk a finomra aprított hagymát és fokhagymát, üvegesre dinszteljük.

Hozzáadjuk a darált húst, sózzuk, borsozzuk. Pirítjuk, amíg a hús kifehéredik. Beletesszük a hámozott paradicsomot, oregánót, átforgatjuk. Néhány perc pirítás után felöntjük a fehérborral.
Kb. 15 percig főzzük, amíg kissé besűrűsödik.
Besamelt készítünk: egy lábasban felolvasztjuk a vajat, hozzáadjuk a lisztet, elkeverjük, végül apránként hozzáadjuk a tejet. Sózzuk, borsozzuk, majd amikor besűrűsödött, hozzáadjuk a reszelt gomolyát.
A tésztát lobogó, sós vízben kifőzzük, majd leszűrjük. Összekeverjük a raguval, majd egy kivajazott hőálló tálba, vagy tepsibe tesszük. Rákanalazzuk a besamelt, és egyenletesen eloszlatjuk a tetején!
200 C°-ra előmelegített sütőben addig sütjük, amíg szépen megpirul!





 Egy délután alatt elpusztítottuk az egész tepsivel! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése