2014. november 2., vasárnap

Kökénylekvár - KONYHA


A csipkebogyó mellett a kökény a természet másik nagy őszi adománya, ilyenkor a bokrok már roskadásig telnek kék bogyókkal.
Magas C-vitamin forrás, flavonoidokban gazdag, és még finom is! :) Szeretjük az ilyet! :)
Kicsit korábban szedhető, mint a csipkebogyó, de meg kell várni hogy legalább egyszer megcsípje a dér. Most olvastam, hogy ugyanezt a hatást érjük el, ha egy napra a fagyóba tesszük.
Mivel a kökénybokor igen szúrós, mi egy ponyvát terítettünk alá, és a fiúk botokkal leverték a termést. Ezután persze jó alaposan kiválogattuk, csak az ép, egészséges szemeket használtuk fel.
Kitaláljátok hogy mit akartak készíteni belőle, ha már így megdolgoztak érte? :D
Persze hogy pálinkát! :D
Talán majd jövőre! ;) Egyébként maga a szedés is jó kis családi program lehet, kicsik és nagyok egyaránt élvezik szerintem! Abból kiindulva hogy Attila apukája is milyen lelkes segítség volt! :D
Nem mértem semmit, így pontos mértékegységeket nem tudok adni, de szerintem elronthatatlan.
Vannak ezek a piacon kapható, fényes, üveg fedős lábasok. Na ebből a legnagyobb majdnem tele volt az átválogatott kökénnyel. Körülbelül félig engedtem vízzel, nem lepte el a bogyókat.
Addig főztem, míg a bogyók el nem kezdtek szétesni, ekkor krumplitörővel átnyomkodtam.
Egy kis rotyogtatás után szitán áttörtem, és a maradékon azt láttam, hogy még elég sok hús van rajta, ezért még egyszer felengedtem vízzel, és egy kis főzés után újra áttörtem.
Lehet hogy ezt ki tudtam volna kerülni, ha az elején több vizet adok hozzá! ;)
Az átszűrt kökényhez, ami szerintem kb. 2 kiló lehetett,  nagyjából fél kiló cukrot adtam, felforraltam, majd üvegekbe töltöttem, amiket ezután lezártam, és 5 percre fejre állítottam.
A megmaradt mag, héj, és kevéske hús se veszik kárba, mert újra vízzel felengedve, cukrozva, szörpöt lehet belőle készíteni.
Nem találtam itthon szörpnek való üveget, így az egészet, úgy ahogy volt bedobtam a fagyóba.
Majd ha lesz üvegem, elkészítem a szörpöt is!
Szerintem nagyon finom lett, kicsi savanykás, de sütibe, tejberizs mellé, vagy kenyérre kenve is elsőosztályú csemege! :)











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése