2014. december 22., hétfő

Mandarinos habcsóktorta - KONYHA


Pár héttel ezelőtt bukkanatam a neten erre a receptre, és már akkor elhatároztam hogy elkészítem karácsonyra! Az eredeti recept itt található, Citromhab oldalán.
Talán még nem késő nekilátni, mert amellett hogy nagyon finom, biztosan a karácsonyi asztal legszebb dísze is lesz!

Hozzávalók a 18 cm-es átmérőjű tortához:

A lapokhoz:

  • 5 tojásfehérje
  • 1 kávéskanál citromlé
  • 25 dkg porcukor
  • 2 evőkanál étkezési keményítő
  • 1 csipet só
A krémhez:
  • 25 dkg mascarpone sajt
  • 5 dkg cukor
  • 1/2 narancs leve és reszelt héja
  • 2 dl habtejszín
A tetejére:
  • 6-7 db mandarin
  • porcukor (én ezt elhagytam, mert így is elég édes)
Elkészítés:

Felverjük a tojásfehérjét a citromlével. Hozzáadjuk a porcukrot, keményítőt, a sót, és addig folytatjuk a habverést, amíg szilárd, kemény habot nem kapunk.
Sütőpapírra három, 18 cm átmérőjű kört rajzolunk, tepsibe terítjük, és a habot három egyenlő részre osztva a körökbe simítjuk.
150 fokra melegített sütőben sütjük, szárítjuk, amíg meg nem szilárdul. Kihűtjük a lapokat.
A krémhez összekeverjük a mascarpone-t a cukorral, a narancs levével és héjával.
A tejszínből kemény habot verünk, és habverővel beledolgozzuk a narancsos krémsajtot.
Megtöltjük a lapokat krémmel, egyharmad rész krémet a tetejére halmozunk. Kirakjuk mandaringerezdekkel, és megszórjuk porcukorral.
És ezután söpörjük be a dícséreteket! :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése